Klachtenprocedure


Je hebt de mogelijkheid een klacht in te dienen bij het bestuur van NVL.

De vereniging beschikt over een klachtenprocedure. Ingediende klachten worden behandeld door een klachtencommissie. Dit is een permanente commissie die bestaat uit drie leden. Een van de leden is geen lactatiekundige, bij voorkeur een jurist.

Klachten kunnen bijvoorbeeld over het volgende gaan:

  • Financiële geschillen;
  • Schending van de privacy;
  • Onvoldoende communicatie door de lactatiekundige;
  • Onvoldoende rapportage;
  • Gezondheidsschade voor moeder of kind;
  • Of overige schendingen van de gedragscode of beroepsstandaard.

Lees hier hoe het indienen van een klacht verder in zijn werk gaat. De klachtencoördinator van de NVL zal jouw klacht in behandeling nemen.

 

Geschillencommissie

Wanneer je na de procedure via de klachtencoördinator van de NVL niet tevreden bent, kun je eventueel naar de rechter stappen.

Er is ook een andere mogelijkheid. Ik ben aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Daarmee heb je de mogelijkheid om de zaak bij een externe en onafhankelijke geschillencommissie voor te leggen. Klik hier voor meer informatie.

"Borstvoeding is vloeibare liefde"

CliŽntervaringen

'Elina is een heel fijn en rustig persoon. Ze heeft goed door dat je als verse moeder niet alles kan onthouden. Daarom was ik erg blij met haar verslaglegging. Hierin kon ik alles rustig nalezen en er stonden zelfs linkjes naar websites in die ik goed kon gebruiken! Zo hoefde ik dat niet zelf op te zoeken. Want ook al wil je dat wel, je vindt daar als moeder niet altijd de tijd voor.'

 

 

Annemijn, november 2018
Naar alle cliŽntervaringen »