Klachtenprocedure


Je hebt de mogelijkheid een klacht in te dienen bij het bestuur van NVL.

De vereniging beschikt over een klachtenprocedure. Ingediende klachten worden behandeld door een klachtencommissie. Dit is een permanente commissie die bestaat uit drie leden. Een van de leden is geen lactatiekundige, bij voorkeur een jurist.

Klachten kunnen bijvoorbeeld over het volgende gaan:

  • Financiële geschillen;
  • Schending van de privacy;
  • Onvoldoende communicatie door de lactatiekundige;
  • Onvoldoende rapportage;
  • Gezondheidsschade voor moeder of kind;
  • Of overige schendingen van de gedragscode of beroepsstandaard.

Lees hier hoe het indienen van een klacht verder in zijn werk gaat. De klachtencoördinator van de NVL zal jouw klacht in behandeling nemen.

 

Geschillencommissie

Wanneer je na de procedure via de klachtencoördinator van de NVL niet tevreden bent, kun je eventueel naar de rechter stappen.

Er is ook een andere mogelijkheid. Ik ben aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Daarmee heb je de mogelijkheid om de zaak bij een externe en onafhankelijke geschillencommissie voor te leggen. Klik hier voor meer informatie.

"Borstvoeding is vloeibare liefde"

CliŽntervaringen

'Door borstontstekingen, tepelkloven en problemen met aanhappen van mijn 3 weken oude dochter zat ik er doorheen en wist ik niet hoe ik verder moest met borstvoeding geven. Elina heeft me enorm geholpen. Ze maakte snel tijd, gaf fijne uitleg en bedacht in overleg een duidelijk plan om mee door te kunnen. Daarbij bleef ze continu positief, waardoor ik er ook vertrouwen in hield. Borstvoeding is inmiddels een stuk leuker geworden!'

Nikita, oktober 2018
Naar alle cliŽntervaringen »