Klachtenprocedure


Je hebt de mogelijkheid een klacht in te dienen bij het bestuur van NVL.

De vereniging beschikt over een klachtenprocedure. Ingediende klachten worden behandeld door een klachtencommissie. Dit is een permanente commissie die bestaat uit drie leden. 

Klachten kunnen bijvoorbeeld over het volgende gaan:

  • Financiële geschillen;
  • Schending van de privacy;
  • Onvoldoende communicatie door de lactatiekundige;
  • Onvoldoende rapportage;
  • Gezondheidsschade voor moeder of kind;
  • Of overige schendingen van de gedragscode of beroepsstandaard.

Lees hier hoe het indienen van een klacht verder in zijn werk gaat. De klachtencoördinator van de NVL zal jouw klacht in behandeling nemen.

 

Geschillencommissie

Wanneer je na de procedure via de klachtencoördinator van de NVL niet tevreden bent, kun je eventueel naar de rechter stappen.

Er is ook een andere mogelijkheid. Ik ben aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Daarmee heb je de mogelijkheid om de zaak bij een externe en onafhankelijke geschillencommissie voor te leggen. Klik hier voor meer informatie.

"Borstvoeding is vloeibare liefde"

CliŽntervaringen

'Ik kende Elina nog van haar hulp bij de voeding van mijn zoontje. Ik had veel voeding waardoor onze zoon Mees veel problemen had met verwerken. Met de hulp van Elina heb ik de borstvoeding onder controle gekregen en heb ik een jaar heel fijn borstvoeding kunnen geven. 

Toen ik bevallen was van onze dochter afgelopen maart heb ik meteen via de app contact gezocht met Elina. Ik kreeg snel een antwoord en ze heeft me weer goed geholpen, dit keer via een video consult in verband met Corona. Dit vond ik erg prettig. De voeding gaat nu weer beter en ik heb er vertrouwen in dat ik weer een mooie borstvoedingstijd tegemoet ga! Elina bedankt voor je lieve woorden en fijne hulp!'

 

Annita, mei 2020
Naar alle cliŽntervaringen »