Klachtenprocedure


Je hebt de mogelijkheid een klacht in te dienen bij het bestuur van NVL.

De vereniging beschikt over een klachtenprocedure. Ingediende klachten worden behandeld door een klachtencommissie. Dit is een permanente commissie die bestaat uit drie leden. Een van de leden is geen lactatiekundige, bij voorkeur een jurist.

Klachten kunnen bijvoorbeeld over het volgende gaan:

  • Financiële geschillen;
  • Schending van de privacy;
  • Onvoldoende communicatie door de lactatiekundige;
  • Onvoldoende rapportage;
  • Gezondheidsschade voor moeder of kind;
  • Of overige schendingen van de gedragscode of beroepsstandaard.

Lees hier hoe het indienen van een klacht verder in zijn werk gaat. De klachtencoördinator van de NVL zal jouw klacht in behandeling nemen.

 

Geschillencommissie

Wanneer je na de procedure via de klachtencoördinator van de NVL niet tevreden bent, kun je eventueel naar de rechter stappen.

Er is ook een andere mogelijkheid. Ik ben aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Daarmee heb je de mogelijkheid om de zaak bij een externe en onafhankelijke geschillencommissie voor te leggen. Klik hier voor meer informatie.

"Borstvoeding is vloeibare liefde"

CliŽntervaringen

'Wat vind ik het nu achteraf jammer dat ik Elina niet veel eerder ingeschakeld heb. Ik heb enorm veel aan Elina haar deskundigheid en ervaring gehad. In een wereld die alleen maar bestond uit, voeden, voeden, troosten en voeden, was ze echt een redding! Ze hielp met aanleggen, zorgde voor een ontspannen houding, gaf oefeningetjes voor Joaz zijn mond motoriek, en heeft ons een osteopaat aangeraden, waardoor we direct een veel ontspannener jongetje kregen die beter aanhapte.. Voor alle moeders die nog twijfelen, Elina is een heel lieve vrouw die je helemaal wegwijs kan maken in de wereld van borstvoeding! Van een consult bij haar krijg je nooit spijt!`

Warme groetjes, Dorothé 

Dorothť, februari 2019
Naar alle cliŽntervaringen »