Klachtenprocedure


Je hebt de mogelijkheid een klacht in te dienen bij het bestuur van NVL.

De vereniging beschikt over een klachtenprocedure. Ingediende klachten worden behandeld door een klachtencommissie. Dit is een permanente commissie die bestaat uit drie leden. 

Klachten kunnen bijvoorbeeld over het volgende gaan:

  • Financiële geschillen;
  • Schending van de privacy;
  • Onvoldoende communicatie door de lactatiekundige;
  • Onvoldoende rapportage;
  • Gezondheidsschade voor moeder of kind;
  • Of overige schendingen van de gedragscode of beroepsstandaard.

Lees hier hoe het indienen van een klacht verder in zijn werk gaat. De klachtencoördinator van de NVL zal jouw klacht in behandeling nemen.

 

Geschillencommissie

Wanneer je na de procedure via de klachtencoördinator van de NVL niet tevreden bent, kun je eventueel naar de rechter stappen.

Er is ook een andere mogelijkheid. Ik ben aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Daarmee heb je de mogelijkheid om de zaak bij een externe en onafhankelijke geschillencommissie voor te leggen. Klik hier voor meer informatie.

"Borstvoeding is vloeibare liefde"

CliŽntervaringen

'Wij hebben het advies van Elina als zeer prettig ervaren, ze kijkt naar de situatie (zowel naar de moeder als naar de baby) m.b.t. de borstvoeding. Ze legt je niets op maar geeft gedegen advies waar je praktisch wat mee kan.' 

Suzanne, maart 2020
Naar alle cliŽntervaringen »