Klachtenprocedure


Je hebt de mogelijkheid een klacht in te dienen bij het bestuur van NVL.

De vereniging beschikt over een klachtenprocedure. Ingediende klachten worden behandeld door een klachtencommissie. Dit is een permanente commissie die bestaat uit drie leden. 

Klachten kunnen bijvoorbeeld over het volgende gaan:

  • Financiële geschillen;
  • Schending van de privacy;
  • Onvoldoende communicatie door de lactatiekundige;
  • Onvoldoende rapportage;
  • Gezondheidsschade voor moeder of kind;
  • Of overige schendingen van de gedragscode of beroepsstandaard.

Lees hier hoe het indienen van een klacht verder in zijn werk gaat. De klachtencoördinator van de NVL zal jouw klacht in behandeling nemen.

 

Geschillencommissie

Wanneer je na de procedure via de klachtencoördinator van de NVL niet tevreden bent, kun je eventueel naar de rechter stappen.

Er is ook een andere mogelijkheid. Ik ben aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Daarmee heb je de mogelijkheid om de zaak bij een externe en onafhankelijke geschillencommissie voor te leggen. Klik hier voor meer informatie.

"Borstvoeding is vloeibare liefde"

CliŽntervaringen

'Elina had al snel tijd vrijgemaakt voor een telefonisch consult wat erg prettig is wanneer de voeding niet goed loopt.  Met een duidelijk plan van aanpak kon ik weer goed verder en met een paar dagen was vraag en aanbod weer mooi op elkaar afgestemd! '

 

Heidi, juni 2019
Naar alle cliŽntervaringen »