Kwaliteit van zorg


Bij goede zorg en aandacht voor moeder en kind staat kwaliteit bij mij voorop. Daarom besteed ik veel aandacht aan zorgvuldige informatie en goede service. Goede dienstverlening, materialen en administratie zijn hierbij essentieel. In mijn werk hanteer ik procedures die gebaseerd zijn op richtlijnen van mijn beroepsvereniging Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen.  Een goede klachtenbehandeling hoort daar ook bij.

Ook op andere manieren werk ik aan verdere kwaliteitsverbetering. Daarom besteed ik tijd en aandacht aan de volgende zaken:

  • Lidmaatschap Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen (NVL);
  • Lezen vakliteratuur;
  • Bijwonen intercollegiaal overleg en reflecteren op eigen handelen;
  • Bijwonen en deelnemen aan congressen en symposia.

 

Ik stel je mening erg op prijs. Heb je suggesties hoe ik je beter van dienst kan zijn? Neem dan contact met me op. Zo kan ik ervoor zorgen dat ik goede kwaliteit blijf leveren.

 

De WHO Gedragscode

De WHO-code heet voluit de 'Internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk'.

Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving.

De WHO-code wil:

  • borstvoeding beschermen en bevorderen
  • dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen
  • dat vervangingsmiddelen voor moedermelk - wanneer nodig - juist worden gebruikt
  • dat richtlijnen voor de verkoop van en reclame voor babyvoeding worden nageleefd

Lees hier meer over de WHO-code

"Borstvoeding is vloeibare liefde"

CliŽntervaringen

'Na een mooie start met borstvoeding in de kraamweek, ging het een week later helemaal mis. Ons meisje vond het erg moeilijk om een goeie hap te maken en viel daardoor af. Nadat we contact hadden gezocht met Elina, wilde ze op een feestdag tijd vrij maken om langs te komen. Elina nam alle tijd om ons te helpen. Na veel tips en motiverende woorden ging ik er weer vol voor. Ik combineerde de voeding aan de borst en in een fles, zodat ik iets meer rust had. Dat laatste deed ik op advies van Elina. Wat was dat fijn, even de druk eraf en alleen voeden aan de borst als het goed voelde. Na een paar dagen was ik het vertrouwen weer kwijt. Inmiddels was de tongriem wel gekliefd. Na een bemoedigend telefoontje met Elina ging ik toch weer verder. Elina gaf steeds aan dat het goed kon komen. Ik twijfelde hier sterk aan. 

Drie dagen later is Elina weer langs gekomen om nieuwe adviezen te geven en ons moed in te spreken. Opnieuw ben ik er vol tegen aangegaan. Ik merkte dat steeds meer voedingen goed gingen. Dat gaf vertrouwen. Hoewel ik Elina eerst moeilijk kon geloven over het feit dat ze steeds zei dat ons meisje het echt moest leren en dat het echt goed kon komen na wat tijd en geduld, blijkt nu dat het echt zo is!

Elina, nogmaals hartelijk bedankt voor je hulp! Moeders, het kost echt veel tijd, energie en geduld, maar het komt echt goed. Schakel vooral hulp van Elina in!'

 

Rianne, juni 2019
Naar alle cliŽntervaringen »