Kwaliteit van zorg


Bij goede zorg en aandacht voor moeder en kind staat kwaliteit bij mij voorop. Daarom besteed ik veel aandacht aan zorgvuldige informatie en goede service. Goede dienstverlening, materialen en administratie zijn hierbij essentieel. In mijn werk hanteer ik procedures die gebaseerd zijn op richtlijnen van mijn beroepsvereniging Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen.  Een goede klachtenbehandeling hoort daar ook bij.

Ook op andere manieren werk ik aan verdere kwaliteitsverbetering. Daarom besteed ik tijd en aandacht aan de volgende zaken:

  • Lidmaatschap Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen (NVL);
  • Lezen vakliteratuur;
  • Bijwonen intercollegiaal overleg en reflecteren op eigen handelen;
  • Bijwonen en deelnemen aan congressen en symposia.

 

Om de kwaliteit van zorg te evalueren ontvang je binnen een maand na het consult een evaluatieformulier met enkele vragen. 

Ik stel je mening erg op prijs en waardeer het wanneer je deze invult. Heb je daarnaaast suggesties hoe ik je beter van dienst kan zijn? Neem dan contact met me op. Zo kan ik ervoor zorgen dat ik goede kwaliteit blijf leveren.

 

De WHO Gedragscode

De WHO-code heet voluit de 'Internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk'.

Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving.

De WHO-code wil:

  • borstvoeding beschermen en bevorderen
  • dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen
  • dat vervangingsmiddelen voor moedermelk - wanneer nodig - juist worden gebruikt
  • dat richtlijnen voor de verkoop van en reclame voor babyvoeding worden nageleefd

Lees hier meer over de WHO-code

"Borstvoeding is vloeibare liefde"

CliŽntervaringen

"Een rots in de branding". Zo heb ik het bezoek van Elina ervaren. Ik was namelijk ten einde raad en had professionele hulp nodig bij het aanbieden van de borstvoeding. 

Na een borstontsteking in de kraamweek was ik onzeker geworden over: hoe te voeden. Gelukkig kon Elina op de korte termijn komen en had hele praktische tips. Tijdens het bezoek had ik direct een succeservaring, ik wist weer waarom ik zo graag borstvoeding wilde geven. Ondertussen geef ik alweer zes weken borstvoeding. Ik hoop dit nog lang vol te houden. Elina, bedankt! 

Joanne, september 2019
Naar alle cliŽntervaringen »